Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu

Kochi

Door: Sjoske & Anne

Blijf op de hoogte en volg Sjoske

08 Januari 2013 | India, Kochi

Hallo allemaal,

We hebben een nachtje op het station doorgebracht vanwege een 6 uur vertraagde trein, viezigheid (zelfs een 5cm kakkerlak op sjoskes arm).
Onverwachts stapten we vanaf toen het leven van de Elite van Ïndia binnen.
We hebben voor het eerst gecouchsurft. Seby, een tandarts in Cochin die bij zijn ouders in een super rijke villa wijk woont, stelde zijn logeerkamer voor ons open (net een luxe hotel).
Zijn moeder bleek een uitstekende kok te zijn waardoor onze gevoelige magen het net aankonden. Kerala is heel katholiek, overal kerken en beelden van jezus.
Zaterdag avond voor het eerst in tijden weer goed feestje gehad! Naar een 5 sterren hotel/restaurant/club geweest. Wij als enige in onze Indiaase kleding voelde ons wat ongemakkelijk, we vielen nog wat extra op tussen de donkere indiërs met westerse kleren… Bijzonder veel oudere mensen daar die helemaal los gingen op de dansvloer.
We gingen bij een vriend van Seby op bezoek, Poly. Hij woonde in een zo mogelijk nóg grotere villawijk met vrouw en 3 kids. We hebben gegeten en gekletst, ook super gezellig met de kinderen en gitaar gespeeld. Toen mochten we opeens bij Poly blijven logeren. ‘s Avonds super lekker eten en goede wijn en interessante discussies. Ze vonden het maar raar dat wij geen religie hebben maar waren erg nieuwsgierig over ons leven en hoe het eraan toe gaat in het westen. Wij aan de andere kant vonden het leuk over hun mening te horen.
Volgende dag zijn we in de ochtend mee geweest naar de privé badminton club van Poly en zijn vrienden. Toen naar de enormste en mooiste (erg katholieke) privé school ooit geweest. Basisschool, middelbare school, campus, zwembad, podia en sportvelden waren er allemaal. De kinderen allemaal in uniform. Het schoolhoofd, de vader, gaf ons een rondleiding en vertelde ons over de school. Het was heel leuk dat hij een heel vertrouwelijke verhouding tot de kinderen had en er veel bij naam kende! Zondag is er een heel groot jaarlijks feest en we zagen de kinderen oefenen voor klassieke Indische dans optredens. Daar gaan we zondag voor terugkomen! Hij nodigde ons uit voor lunch. Hij woonde met 3 andere priesters in een huis dat iets weg had van een kasteel naast het hoofdgebouw, en het was groter dan het grootste huis wat wij beiden ooit hebben gezien. We kregen kip, eend, salade, curry, rijst, groentes, vers fruit en ijs. Sommige dingen speciaal snel voor ons klaargemaakt (zonder spicy). Op een gegeven moment moest hij weg omdat hij een afspraak had met de Prime Minister (premier)… wij voelden ons wat belachelijk in die rijkdom en dit gezelschap in onze backpackers kleren maar genoten van zoveel hartelijke mensen.
Na vier dagen van luxe zijn we weer in de hobbelbus gestapt op weg naar Aleppey en de backwaters. Door de airco enorm verkouden geworden…

liefs

• 10 Januari 2013 - 12:53

Hilde:

Kakkerlakken van 5 cm. Dat begint er op te lijken!!! Veel plezier daar in die heerlijke warmte (ik kijk jaloers naar de foto's met blote voeten......)
    Liefs Hilde

• 11 Januari 2013 - 09:33

Didie:

Klinkt allemaal erg leuk! (nouja de meeste dingen dan)
    Geniet er nog maar even van.
    Het volleybalseizoen is afgelopen woensdag weer begonnen. ;)
    Liefs Didie.

• 11 Januari 2013 - 15:15

Marieke:

Meiden wat fantastisch allemaal! Waar ik heel benieuwd naar ben is of jullie ook maar iets merken van het kaste systeem. Ik volg de docu van Jelle Brandt Corstius: van Bihar tot Bangalore op de zondagavond. Erg, erg interessant! En vooral de aflevering over het kaste systeem boeide mij. Trouwens nooit geweten dat er een deel van India katholiek is! Ik dacht echt alleen maar Hindoe's, Moslims en Boeddhisten. Ik volg jullie verslagen zeer getrouw! Take care, hug van mij

• 14 Januari 2013 - 13:27

Lenie:

Ha dochterlief, leuk om wat van je verslagen te lezen. wat is India toch divers he met al die rijkdom en al die armoede. ik geniet elke dag. tot nu toe heeft mijn maag het goed gehouden. mijn reis zit er bijna op. zal je verslagen thuis wel verder volgen. veel liefs

• 20 Januari 2013 - 18:10

Merijn: