Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: Anne&Sjoske

Blijf op de hoogte en volg Sjoske

28 Januari 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

We zitten op het moment in Ho Chi Minh City, Vietnam. Dit is weer een wereld apart. Het heet ook wel de motorbikecity omdat er ontzettend veel motors en scooters rondrijden! Het is hier een grappige combinatie van westers en Aziatisch. We zitten in het backpackers district, dus overal lopen backpackers rond, heel gezellig. De vietnamezen praten heel raar engels, niet goed te verstaan. De rijst is vervangen door noodles… en we ze dragen van die punthoedjes en eten met stokjes. Dat laatste vergt nog wat oefening voor ons...
We zijn gister naar het oorlogs museum geweest, dat was heel indrukwekkend. Het is helemaal vanaf de kant van de Vietnamezen verteld, en er zijn super veel foto’s van de agressie van de VS en de agent orange slachtoffers. Ze noemen de Vietnam oorlog hier 'The American agressive war'.
Vandaag zijn we naar de tunnels van de Guerilla strijders geweest met een georganiseerde halve dag toer… Niets voor ons om met zo’n toer mee te gaan en achter een gids aan te lopen, maar wel interessant om te horen wat hij te vertellen had! We zijn door een gang gekropen, super smal, donker, stoffig, en de vleermuizen vlogen ons letterlijk om de oren! Heel eng, maar maakt het wel een levendige ervaring!

Groetjes, Anne en Sjoske