Mekong delta en Kitesurfen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu Mekong delta en Kitesurfen - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu

Mekong delta en Kitesurfen

Door: Anne&Sjoske

Blijf op de hoogte en volg Sjoske

03 Februari 2013 | Vietnam, Mui Ne

Hallo allemaal,

Na Saigon zijn we op een scootertje de mekong delta doorgecrost. Over kleine plattelandspaadjes en hobbelweggetjes, door dorpjes en met lokale veerboten de rivieren overgestoken. De meeste mensen in de kleine dorpjes hadden nog nooit een toerist gezien, en zodra we stil stonden ontwikkelde zich een menigte om ons heen om onze blanke huid aan te raken en om vrolijk Vietnamees tegen ons te kletsen. Er waren vele mooie tempels en mooie natuur.

Weer terug in Saigon, hebben we de bus genomen naar Mui Ne, een strandplaatsje. En hier zijn we blijven steken! Onze plannen blijven veranderen… Zonder enig plan kwamen wij aan eergister. Gister begonnen met kitesurf lessen, vandaag al een kite gekocht en van plan hier twee weken te oefenen en te zonnen. Het is een super leuke en uitdagende sport! Onze trainster is onder de indruk van ons talent.
We zijn ook een beetje moe geworden van het rondreizen, dus vinden het heerlijk om even een tijdje op dezelfde plek te zitten. De sfeer is hier gezellig, veel backpakkers of mensen die hier voor het seizoen zijn, en we hebben al een aantal Nederlandse mensen ontmoet, waaronder onze trainster.

Groetjes!