backwaters, olifanten en hill stations - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu backwaters, olifanten en hill stations - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu

backwaters, olifanten en hill stations

Door: sjoske en anne

Blijf op de hoogte en volg Sjoske

20 Januari 2013 | India, Kodaikānāl

Lieve mensen,

We hebben weer een lekkere tijd gehad de afgelopen weken. We hebben de backwaters gezien, op een kano en een woonboot. Terwijl we van hot naar her werden gereden op motors van de eigenaren van de homestay…
In Kumily hebben we olifant gereden en een olifanten douche gehad. Olifanten zijn super groot en slim, en ze waren ook heel goed afgericht! We hebben ook een theeplantage en –fabriek gezien, en een spicegarden waar kaneel, kruidnagel, peper en allerlei andere kruiden en specerijen groeiden.
Toen gingen we terug naar Cochin voor een grote jaarlijkse viering van een school daar die we hadden bezocht. Agnes, 1 van de dochters in de familie die we hebben leren kennen, deed mee aan het dansen. Het was een enorme show met super goede dans- en muziek optredens! We werden door Seby (de couchsurfer bij wie we de eerste keer sliepen) meegenomen naar een tandartsen conferentie. Het was heel groot, met allemaal standjes met apparatuur, een grote hal waar mensen praatjes hielden en heel veel tandartsen. Het was heel grappig om als dokter aangekeken te worden en als mensen ons wilden vertellen hoe we onze patienten tevreden konden maken.
Vervolgens hebben we in Kodaikanal weer gecouchsurft, en weer een heel goede ervaring gehad! We zaten weer bij een rijke man die 5 jaar in Amerika en Canada had gewoond. Couchsurfen is in India dus niet zoals we dachten heel primitief, maar juist bij open-minded rijke mensen die eens iets nieuws willen proberen. Dat betekent dat we steeds luxe kamers hebben en ontbijtjes en veel gezelligheid! Kodai heeft een perfect klimaat, altijd blauwe lucht en zonnig, 20-25 graden! Bovendien heeft Kodai een kaaswinkel waar ze gouda verkopen!! En er zijn ontelbaar veel chocoladewinkeltjes met allerlei soorten chocola. We zijn erg lui geweest en hebben een paar dagen in de super schattige tuin van Navin (eigenaar van het huis) gezeten en lekker gegeten!
We hebben een cricketwedstrijd gezien op TV met Navin, snappen de regels nu, en omdat anne de weddenschap verloor heeft ze een heerlijk avondmaaltje gekookt!

Toen kwamen we erachter dat ons plan om naar Varanasi en daarna Nepal te gaan niet zo handig was. Varanasi te druk vanwege een festival, en Nepal te koud voor de dingen die we wilden doen. We hebben dat plan dus veranderd en gaan naar Vietnam!! Dinsdag vliegen we! We hebben er veel zin in. We vliegen vanuit Cochin, dus we zijn voor de 3e keer terug in Cochin! Feels like coming home…

Binnenkort een berichtje uit Vietnam!
Liefs

• 20 Januari 2013 - 21:29

Edith:

Wat heerlijk om zo ter plekke al je plannen om te gooien en te doen waar je zin in hebt. Vietnam, waarom niet..... Ik hoop dat jullie ook daar veel van die gastvrije mensen ontmoeten. Hier wordt geschaatst op het Leekstermeer: voor jullie veel chocoladewinkeltjes, voor ons chocolademelk op het ijs.
    Groetjes.

• 21 Januari 2013 - 19:20

Stephen :

Weer een heerlijk bericht. Goed om zomaar plannen te veranderen, zo lang het leuk is DOEN!!! Jullie krijgen weer een cultuur shock in Vietnam denk ik.

Groetjes

Stephen

• 22 Januari 2013 - 00:31

Marieke:

Hey meiden, een hele goede reis naar Vietnam, geweldig plan trouwens! Moet een fantastisch land zijn met zeer aardige mensen. Take hare, liefs!

• 22 Januari 2013 - 00:32

Marieke:

Take care bedoel ik natuurlijk :-)

• 22 Januari 2013 - 00:32

Marieke:

Take care bedoel ik natuurlijk :-)