Hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu Hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu

Hampi

Door: sjoske&anne

Blijf op de hoogte en volg Sjoske

18 December 2012 | India, Hampi

Hampi.

Hallo allemaal,

De laatste twee dagen in Anjuna, Goa zijn we nog naar een trance party en een hiphop club geweest. In de club waren alleen maar Russische mensen en het wat een soort tropisch oerwoud. Ladies night betekent hier gratis entre EN gratis drank!

Vrijdagavond de sleepersbus genomen naar Hampi. We wilde met AC maar die stond zo hard dat we allemaal zaten te bibberen. En een aan/uit knop hadden ze niet. De bus hobbelde vreselijk dus slapen kwam er niet van.
Hampi is super! Een rotsachtig gebied met overal tempels en heuvels en rivieren.
In de bus hebben we Een meisje van Malta ontmoet, Hanna, zij ging met ons mee naar een guesthouse en de 2 dagen daarop. De Indiërs met de toektoeks zijn hier heel opdringerig, ze laten je bijna niet doorlopen. We besloten ons in het verkeer te wagen en hebben 2 scooter/brommers gehuurd. Beetje rondgetoerd en alle tempels bekeken!

Daarna zijn we nog met de verhuurder, Pampa, en een oude hippie uit new york wat gaan drinken. De hippie was gruwelijk traag en verstrooid maar daardoor erg grappig soms.
Pampa heeft ons de volgende dag een toer gegeven. We zijn om 5 am opgestaan om de zonsopgang te bekijken om de grootste berg hier in Hampi. Zo’n half uur klimmen over de rotsen. Boven moesten we oppassen dat de apen onze spullen niet meenamen. Een aap heeft ons water gestolen!
Daarna werden we uitgenodigd bij de zus van Pampa en hebben we op de grond voor het eerst met onze handen gegeten. Ze prakken de rijst en de curry door elkaar en rollen er in de hand bolletjes van. Na de lunch een wandeling gemaakt naar de watervallen.

Dinsdag 18e zijn we naar ene meer gereden. Op de scooter door de plattelands dorpjes. Mensen ploegen hun land nog met koeien en een houten ploeg!
Daarna naar een wildlife sanctuary gereden en zwarte beren gezien. Super vet!

Op de terugweg kregen we motorles van onze begeleider. Dus voor het eerst echt motor gereden…

Tot zover Hampi…

Groetjes!

• 18 December 2012 - 23:19

Hein:

ik ben helemaal jaloers. Vooral door die Ladies night natuurlijk.
    We missen je hier al erg maar ik ben blij dat je geniet.
    veel plezier daar verder en ik blijf je verslagen lezen .
    komen er ook nog foto's?

• 19 December 2012 - 10:17

Edith:

Wat doen jullie ontzettend veel leuke en verschillende dingen. Enne, eerst verhalen over het chaotische, je-leven-niet-zeker drukke verkeer en dan op de motor......wauw. Herkenbaar, die airco-ervaring, je went gauw aan de warmte, hè. Liefs voor alledrie.

• 19 December 2012 - 12:49

Paulus:

Waar blijven de foto's? Of nog beter: je kunt toch onder het motorrijden wel even een video'tje schieten? ;-)