Goa - Reisverslag uit Panaji, India van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Panaji, India van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Anne&Sjoske

Blijf op de hoogte en volg Sjoske

12 December 2012 | India, Panaji

Hallo iedereen!

De eerste week zit er op! Na het drukke Mumbai zijn we nu tot rust gekomen in Goa. Dit is echt een hippie oord.
We hebben op het strand gelegen en gezwommen. Hier is niet zo’n dikke smoglaag, in tegenstelling tot Mumbai. De sfeer is minder armoedig, en er lopen veel meer westerse mensen rond. Op het strand lopen de koeien rond tussen de strandstoelen, op zoek naar eten.
We hebben leuk contact met 3 jongens uit Israël. Gister zijn we met hen naar een Trance Beachparty geweest.
De ontmoeting met andere reizigers zijn altijd leuk omdat je over hun thuisland hoort, en over hun reis. In de trein zaten we met een australisch stelletje waarmee we gezellig hebben gekletst, en we hebben ook al heel wat Nederlanders ontmoet.
Vandaag hebben we rond gelopen over de vlooienmarkt. We hebben een henna tattoo laten zetten op onze hand en zijn heel goed geworden in afdingen (meestal van 700 naar ong 150)

We beginnen al aan het drukke verkeer te wennen. Alhoewel Goa een stuk rustiger is dan Mumbai, toetert nog steeds iedereen. We willen ons er binnenkort wel in mengen op een scootertje, waarvan er hier heel veel te huur zijn.
De SIM kaarten die we in Mumbai hebben gekocht werken niet, we zijn duidelijk opgelicht!!

Groetjes, Annechien & Sjoske

• 12 December 2012 - 18:01

Hilde:

Hoi Sjoske,

Klinkt allemaal heerlijk! Geniet ervan en heel leuk dat we mee kunnen lezen hoe het met jullie gaat.

Knuffel uit het hele koude Nederland

• 12 December 2012 - 20:59

Edith:

Hoi Sjoske,

Wat ontzettend leuk dat je schrijft op waarbenjijnu, ik had al aan Lenie gevraagd of ze dat van plan was, nee dus, en nu lees ik dus toch hoe het met jullie gaat. Erg fijn. Heel veel groetjes en een extra knuffel voor Lenie.

• 12 December 2012 - 21:08

Auke En Nienke:

Lieve Sjos,
    Fijn te horen dat het zo leuk is daar na d eerste cultuurshock. Goa klinkt heerlijk vakantie achtig.Hier beleven we behalve sneeuw, files, proefwerkweken en kerstboom versieren niet zoveel avonturen.
    Pas je op met je scooter tussen al die kamikaze Indiërs in het verkeer?
    Wat is jullie volgende plan, verder naar het Zuiden?
    X Nienke

hee schat Leuk dat het daar zo leuk is. Pas je goed op jezelf {kan het niet laten} Begin er al een beetje aan te wennen dat je ver weg bent. dikke tuut fan heit.

• 12 December 2012 - 23:49

Paulus:

Goed om zo op de hoogte te blijven! Ga door met schrijven hoor, je wordt gelezen. Of is er geen wifi op het strand?

• 13 December 2012 - 12:35

Anemoon:

Lieve sjos! Wat een mooie verhalen hebben jullie al erop gezet! Heel leuk om te lezen! Wat chill dat er zo veel mensen zijn die je ontmoet en die jullie dan kunnen rondleiden enzo! T klinkt super en ik ge toch nog eens even hard nadenken of ik zelf nog op reis wil! Ga je wel missen bij los vanavond sjossie! Dikke kus anemoon

• 13 December 2012 - 12:42

Marije:

He sjos!

Leuk om je verhalen en avonturen te lezen. Nu al niet meer in Mumbai en er is al weer een week om, de tijd vliegt! Wat een cultuurshock moet dat zijn geweest, maar het lijkt me erg gaaf..
    Vanavond moeten wij tegen de nr 1 spelen, hopen dat het iets wordt haha.

xxx Marije

• 13 December 2012 - 21:24

Sara & Wietse.:

Hoi Sjoske!

Wat leuk en herkenbaar om je verhalen te lezen! Wij hebben ook een scooter gehuurd in Goa; ongelooflijk verdwaald, maar was wel een mooi avontuur:-) Heel veel plezier nog op je verdere reis, en we zullen je blijven volgen. Liefs,

Sara & Wietse.

• 14 December 2012 - 14:39

Anouk En Guus:

Ha Sjoske,

Wat leuk om je zo te kunnen volgen.
    Wat moet die eerste week indrukwekkend zijn geweest! Je zit in een totaal andere wereld. Echt onvoorstelbaar..
    We zijn nu al benieuwd naar jullie scooteravontuur, dus kom maar op met die foto's!!
    Volgens mij heeft oma deze site ook gevonden. Ze attendeerde mij er namelijk op via de mail.

We kijken uit naar je volgende verhaal!

Liefs Guus en Anouk

• 17 December 2012 - 12:32

Didie:

Hee Sjos,

Fijn om wat van je te kunnen lezen zo.
    Balen dat je anderhalf uur hebt gewacht op een valse sim-kaart;)
    Veel plezier daar verder!

Liefs, Didie