Gestrand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu Gestrand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu

Gestrand

Door: sjoske

Blijf op de hoogte en volg Sjoske

22 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Gestrand.

We hebben de laatste dagen in kochin de culturele dingen bezocht. De Dutch Palace, cinagoge en in de avond de bioscoop. Ik heb eindelijk mijn saree aangehad en zat hiermee achterop een motor met twee benen aan een kant. Het voelde helemaal indisch. Op onze laatste dag hebben we geluncht met navin, de ene couchsurfers host, en gedineerd met seby, de ander. Tijdens dinner ontmoetten we Apanda, een vrouw uit singapore. Zij zou dezelfde vlucht nemen als wij. Het was raar om India te verlaten. We raakte bijna gewend aan de chaos en de drukte en het lawaai.

En toen onze eerste blunder… Vergeten onze handbagage te checken, bleken er twee messen in te zitten. De vrouwen keken ons ernstig aan terwijl wij de slappe lach hadden.

Eenmaal in Singapore moesten we eerst uitchecken en onze bagage ophalen om vervolgens 2 uur later weer in te checken voor de vlucht naar Vietnam.
Maar toen we weer in wilde checken bleek dat we een formulier miste. We wisten dat we in Ho Chi Minh airport het visum moesten aanvragen, maar niet dat we ook nog een officiële goedkeuring van de ambassade nodig hadden. Na veel gezocht en gepraat en gewacht misten we onze vlucht en besloten we twee dagen in Singapore te blijven. Een aardige Nederlandse vrouw nam ons mee naar haar huis en daar hebben we alles geregeld.

En wat een schock! Van de armoe en drukte de hightech zakenwereld in. Overal roltrappen, mensen duur gekleed die gehaast alle kanten oplopen. Geen afval, overal groen, geen leven en gedoe op straat behalve het verkeer. Geen toeterende auto’s, mensen wachten voor het stoplicht en zelfs in de metro wordt er niet gedrongen.

Wordt vervolgd…

• 22 Januari 2013 - 19:46

Lenie:

Weer een nieuw avontuur erbij. Wie weet wat voor spannends en leuks dit weer oplevert.
    Ik was bij mijn terugreis vergeten een veiligheidsspeld uit mijn handbagage te halen maar die hebben ze er niet uitgehaald. Hier is het helemaal winter. Een witte sneeuwdeken en volop schaatsen. Veel plezier nog in Singapore. Het schijnt ook een mooie stad te zijn. Veel liefs, Lenie