Aangekomen in Kroatië - Reisverslag uit Viganj, Kroatië van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu Aangekomen in Kroatië - Reisverslag uit Viganj, Kroatië van Sjoske Tuinstra - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Kroatië

Door: Sjoske

Blijf op de hoogte en volg Sjoske

13 Juli 2014 | Kroatië, Viganj

Na een lange reis van minstens 30 uur, 9 overstappen en alle mogelijke soorten openbaar vervoer gehad te hebben, kwamen we aan in Perna. Tijdens onze overnachting op Frankfurt airport betrapte Anne verschillende keren verdachte mensen die naar onze bagage keken. Maar na alles goed vastgebonden te hebben en toen mijn boardbag als bed fuctioneerde, voelden we ons redelijk veilig. Anne heeft goed toneel gespeelt bij de bagage incheck, gezien we eigenlijk alleen een kite mee mochten per boardbag.
Hier is het echt een paradijs. Witte kiezelstranden, helder blauw zeewater, hoge bergen en zon. We hebben er al een top kitesessie in bikini op zitten! Ons appartement ligt 200 m van de zee en 1 km van de spot. De huis baas Neno is een goede vriend van anne's oom en is zo vriendelijk om ons een appartement te geven voor de hele zomer. Lekker zwembadje erbij en verse citrusvruchten uit de tuin. Neno maakt zelf alle soorten wijn en samen met onze kaas hebben we al een paar goede soorten geprobeerd. Erg lekker!
Door een tekort aan wind de afgelopen dagen hebben we ons maar moeten vermaken met zonnen, fietsen, zwemmen en wakeboarden. We zijn begonnen met het leren van Kroatisch en Pools, gezien alle toeristen hier uit Polen komen. We doe erg ons best om te 'ontspannen', maar de vele sport mogelijk heden zorgen eigenlijk alleen maar voor uitputting elke dag...

Vanaf dinsdag gaat de wind weer aan en gaan we elke dag een nieuw trucje leren uit onze tricktionaire. We hebben hier een leuke North kiteschool waar we onze spullen stallen en chillen. Tevens wat goede kiters die ons graag willen helpen met beter worden! De vele windsurfers hier maken het erg moeiljk om normaal je kite de lucht in te krijgen, maar die jagen we nog wel wat opzij...
Er staan voor komende week ook wat downwinders (een stuk kitesurfen met de wind mee) op het programma.

Naast pure vakantie is er natuurlijk ook tijd voor een feestje! De Argentijnen hier vonden het maar wat leuk om ons enige Nederlanders uit te lachen na de wedstrijd, maar dit hebben we gister zeker ff recht gezet. Ook de reden dat we vanavond voor Duitsland zijn! Daarnaast zijn we met een groep Poolse vrienden naar een schuimparty geweest, wat eindigde in een full moon zwem partijtje. Vanacht raasde er een tornado over de zee en langs het dorp, maar hier zijn we vredig doorheen geslapen:)
We gaan morgen naar het eiland Korcula en overmorgen snorkelen naar een schipwrack wat hier ergens langs de kust is gezonken. Zin in!
Voor nu alle liefs uit Kroatie en iedereen veel zon (en wind) toegewenst!